Wednesday, April 21, 2010


Sudah lama saya tidak update blog ini di sebabkn kesibukan kerja yang tidak bekesudahan. Tapi syukur alhamdulillah.. semuanya rezeki drp Allah swt.

Entry kali ini saya ingin mengucapkan tahniah kpd pelabur2 yg telah pun nmpak keuntungan drp pelaburan mereka.. tahniah kpd pelabur2 yg bijak melaburkn wang mereka semasa kejatuhan harga unit saham amanah pd tahun lepas. Seiring dgn kenaikan ekonomi negara kini kebnyakkn unit saham juga menunjukkn peningkatan yg ketara.

Contohnya.. Jika semasa saya membeli saham amanah PIDF pada Jun 2009 pd harga 0.2853, kini harganya telah naik kepada 0.3196. Secara kasar, kita boleh nmpak peningkatan harga iaitu keuntungn drp pelaburan kita itu. Cuma keuntungn terlini secara rasmi blum blh dketahui. Nantikan agihan dividen oleh pihak Public Mutual nnti..

Bagi yg blum lagi melabur.. anda tidak pernah terlambat utk melakukannya. Kerana anda melabur adalah utk masa depan anda dan kluarga anda.. Fikirkn masa depan dan bertindaklah sekarang. Tidak rugi kita menyimpan utk keperluan masa hadapan yg cerah. Tetapi sangatlah rugi jika kita tersilap memilih cara utk menyimpan wang tersebut. Ini kerana nilai wang akan menurun dgn adanya inflasi.

Menjadi kewajipan kita sebagai umat islam utk menuntut ilmu tentang perkara yg kita tidak tahu. Jadi, carilah sedikit ilmu tentang kewangan agar anda lebih yakin dan berasa selamat dalam apa jua pelaburan yang anda lakukan.

akhir kata.. think positif & do it now!

No comments:

Post a Comment